6 tips for og få sunnere og lengre hår

Heihei, og god helg til dere♥ I dag så tenkte jeg og komme med 6 enkle tips for og få ett sunnere, tykkere og lengre hår. Jeg skriver noen få tips under her som jeg synst har funket veldig bra på meg, så håper jeg di vil funke på dere også. 

1. Hold håret ditt friskt – Bruk gjerne hår kur etter hver gang du dusjer, ( 2-3 ganger i uken ) jeg merker veldig godt på håret mitt at det blir mye bedre for hver gang jeg bruker en spesiell kur som jeg har vist dere i ett innlegg før … om du jevnlig stusser håret ditt så vil det holde seg friskt og sunt, det vil også bli en del tykkere. Håret mitt har tapt seg utrolig mye etter at jeg har styrt sånn på med det, tørt og slitt .. 

2. Børst aldri håret med en metall børste eller en stiv børste når håret ditt er vått, det kan nemlig føre til at håret ditt knekker, jeg anbefaler heller en børste med litt mykere tagger, en naturbørste for eksempel.  Generelt ville jeg aldri børstet håret mitt når det er vått, håret er mer sårbart da.

3. Vitaminer og proteiner – Dette er jeg ikke flink med i det hele tatt, men jeg skal bli flinkere til det nå, for vitaminer har faktisk veldig mye å si .. både på kosthold og hår osv. Jeg har hørt at de riktige vitaminene man kan bruke for hår er B vitamin – som inneholder fisk, grønnsaker, egg, melk, ost osv .. jeg skal hvertfall teste dette selv og se om det hjelper, hehe. 

4. La håret få hvile litt inn i mellom – en av di beste tingene å gjøre er rett og slett å la håret ditt få hvile uten og gjøre noe som helst med det, håret og hodebunnen trenger pause iblant og kan derfor være lurt å droppe stylingprodukter, varme i håret osv ..

5. Massere hodebunnen – dette høres kanskje sykt rart ut, men det skal faktisk funke .. dette var en av di første tipsene jeg ble anbefalt, jeg kan selvfølgelig ikke merke noe til at det har funket, men det skal virkelig funke tydeligvis. 

6. Unngå å løse opp floker med børste når håret er vått eller fuktig, det vil slite sinnsykt mye på håret. 

♥ Håper dere likte tipsene, legg gjerne igjen en kommentar om det er noe dere lurer på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg