hva er et godt selvbilde/selvtillit

Både selvbilde og selvtillit er det utrolig mange mennesker her i verden som sliter med, og det er en utrolig trist tanke .. jeg er blandt anna en av di menneskene, men jeg jobber så utrolig mye med det, selv om jeg føler jeg aldri kommer meg videre fra det ! 

Selvtillit er et folkelig uttrykk for en positiv selvoppfatning, det vil si at du er selvsikker og stoler på deg selv og mener at du er en god nok person. Ofte er det sånn at et selvbilde er noe man bruker for og beskrive noen .. som om det er personligheten din det er snakk om. En person kan være selvsikker, skråsikker, har et oppblåst selvbilde, eller at en virker veldig usikker på seg selv! Så en selvoppfatning er alt du tror, tenker, føler, og antar om deg selv 🙂 Når du vurderer din egen selvoppfatning så sier det noe om du selv synst at du er en bra nok person. 

Så om man har et dårlig selvbilde eller selvtillit så gjør jo det automatisk til at en person blir deprimert, og det er ikke greit. Men så finnes det jo disse personene som har ALT for mye selvtillit .. og da kan det jo selvfølgelig bli for mye, altså, jeg sier ikke at en person ikke må ha så mye selvtillit, for det er jo bare fantastisk det, men det kan jo også bli litt mye, om dere skjønner? Men for all del, noen personer er bare sånn, og det må di få lov til 🙂 

Tenk på den følelsen av å ikke føle seg bra nok da? Den er faktisk helt jævlig .. for alt man vil er jo å være mer enn bra nok!!! Så om man for eksempel er i et forhold og det lenger ikke fungerer så vet man aldri om man har vært bra nok eller ikke, og det er overhode ikke sånn det skal fungere, men sånn som jeg tenker det og ser det så er vi alle absolutt mer enn bra nok uansett. Det er det veldig viktig og huske på. Gi faen i om andre ikke synst du er bra nok, det viktigste er at du selv vet at du er bra nok!!! 🙂 Så ikke hør på hva alle andre sier, for da kan det komme veldig mye dumt ut. 

Vel, vi har jo disse super tynne og ikke minst perfekte victoria secret modellene for eksempel .. HVOR mange av oss her i verden får ikke dårlig selvbilde av det? Jo, det vil jeg tro er mange .. men så har jo di også jobbet som en gud for og få det til, og vet dere hva? Det samme kan faktisk vi, vi kan jobbe med ting vi ikke er fornøyd med, eller rett og slett bare drite i det og leve akkuratt sånn som vi er, for vi alle sammen er jo perfekte og fantastiske akkuratt sånn som vi er, og det har jeg sagt såå mange ganger her på bloggen før, men jeg mener det virkelig! ♥♥ 

Nå til dags så er det jo så utrolig mye press på det og være perfekt og god nok .. og det kan bli veldig slitsomt for noen, men tenk dere da, en hel verden med bare god selvtillit  .. tror dere ikke det hadde blitt for mye? eller tar jeg helt feil? Hvertfall, man kan lære av det og ikke ha et godt selvbilde og selvtillit .. det har hvertfall jeg gjort, jeg har lært meg det at jeg faktisk bare må tenke positivt at JO, JEG ER FAKTISK BRA NOK ! Det er ikke noe annet å gjøre enn å jobbe med det, det er faktisk kun du selv som kan fikse det♥ 

Gi faen i hva andre synst og mener om deg, virkelig .. det er ingen som kan forrandre på deg enn deg selv .. ikke la noen idioter som ikke har noe annet å gjøre enn å snakke dritt om folk ødelegge deg :-)))) de sier virkelig litt om di. 

Så dere .♥ HA TROEN PÅ DERE SELV ♥ that´s really important! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg