6 tips som kan hjelpe for og få en bedre dag

Heihei 🙂 I dette innlegget så tenkte jeg og komme med noen tips som har funket og hjulpet meg hvis jeg har en tung dag, eller bare generelt .. Uansett så tenkte å dele disse med dere .. håper dere liker tipsene♥

Trening/jogging

Dette er min favoritt uten tvil, og denne hjelper faktisk skikkelig bra .. det kan jeg love dere! Har man en tung dag og er nedfor så hjelper det skikkelig med en god treningsøkt eller bare å ta seg en joggetur med bra og oppmuntrende musikk på øret♥ 

Snakke med venner, familie, kjæreste

Selv om det kanskje kan være vanskelig og ta opp noe når man har en kjip dag så hjelper det så mye mer enn du selv kanskje tror …  å kunne snakke med noen om hva som er galt, enn å bare holde det inni seg .. jeg har flere ganger bare latt vær og si noe som helst og holdt flere tusenvis av problemer og ord inni meg MEN som vil så gjerne ut, og når man da får ut di ordene så senker skuldrene seg så mye mer. Å holde problemer og bekymringer inni seg er ikke en god ide, få det heller ut og snakk med noen♥ jeg har hvertfall ett godt øre og er der alltid for noen som trenger meg♥

Kjøretur

Nå har jeg jo dessverre ikke lappen og skulle så inderliiiiiiiig ønske at jeg hadde det for det er SÅ mange ganger hvor jeg skulle ønske jeg bare kunne tatt meg en kjøre tur med SJUKT bra musikk :ppp og bare kose meg, det hadde vært godt det. Men heldigvis så har jeg noen gode venner og en kjæreste som har lappen og som er der for meg når jeg vil på kjøre tur, og hva er vel ikke bedre enn å høre på oppmuntrende og glad musikk sammen med en god venn og snakke sammen og kjøre en aldri så liten tur! Dette har jeg gjort flere ganger og jeg synst det hjelper jeg 🙂 

Reise 

Vet ikke helt om dette hjelper på alle, men jeg har ofte reist til Bergen til mormor og vært der i noen dager kun fordi jeg alltid kan slappe av der uten å tenke så mye .. jeg har det så vanvittig bra der og føler meg alltid mer hjemme der. Enda bedre er det jo at det er så rolig og rett ved sjøen, mye sjø er det der og det synst jeg er så koselig 🙂 Bare det og gå seg en tur og se utover sjøen er en følelse i seg selv. Det gjør meg så trist at jeg ikke har vært i Bergen på hele 4 måneder herlighet så dårlig av meg … heldigvis skal hele familien reise dit rett over nyttår, kanskje på min bursdag og jeg gleder meg kjempe mye♥

Se på serie

Å se på serie, tv eller noe som du synst er gøy kan også hjelpe deg gjennom en kjip dag. Jeg glemmer liksom alt jeg tenkte på før jeg satt på serien frem til serien er ferdig haha, og det er en deilig følelse det! Godt og kunne bare glemme alt av bekymringer og tenking og gjøre noe som får deg til å tenke på noe annet 🙂 

Finn på gøye ting med vennene dine, familien eller kjæresten

Dette er en av di beste tipsene jeg har og som fungerer veldig bra med meg, bare det og finne på noe gøy med noen gjør at man kanskje ikke tenker så mye på det som faktisk er problemet. Man kan for eksempel bowle, gå på kino, gå tur,  lage mat sammen osv .. 

Dette var noen tips jeg hadde for denne gang, håper dere liker tipsene og kom gjerne med ideer til hva mer dere vil jeg skal blogge om! 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg