5 tips for og unngå fett hår

Heihei, i dette innlegget så tenkte jeg og komme med noen tips til hvordan man kan bli kvitt fett hår, jeg håper dere liker tipsene 🙂

Skyll godt

Dette har jeg selv ikke vært så veldig flink med før i og med at jeg har så langt hår så er det ikke alltid like lett og skylle ut alt .. og derfor blir håret mitt utrolig fettete og ekkelt. MEN nå så har jeg tatt meg litt lenger tid og virkelig fått skylt ut alt, og jeg merker veldig stor forskjell. 

Ikke vaske håret for ofte

Dette derimot er noe jeg passer veldig godt på, det høres kanskje logisk ut at man skal vaske håret ofte .. men faktisk ikke, håret blir utrolig mer fettete ved å vaske håret for ofte, jeg dusjer ikke håret mitt mer enn 2-3 ganger i uken. 

 

Bruk en ren børste

Etter hvert så samler børster seg opp utrolig mye fett, blant annet døde hudceller fra hodebunnen og hår produkter. Jeg fjerner alltid hår som er på børsten fra før av .. da er den hvertfall LITT renere hehe 🙂

Ikke ta på håret ditt

Prøv å ikke ta alt for mye i håret, dette kan faktisk gjøre til at det blir fortere fettete –> nemlig fordi at fingrene våre er skittene og oljete. Jeg tar meg ALT for mye i håret kun fordi at det er så langt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av det. Selv når jeg retter håret mitt så blir det sinnsykt fettete og tungt .. derfor unngår jeg å bruke rettetang så ofte jeg kan. 

Farging 

Noe jeg definitivt har merket er at jeg har fått utrolig fett hår etter at jeg har farget håret mitt flere ganger på kort tid, håret mitt har seriøst aldri sett eller vært så j*vlig som den gangen jeg farget det 3 ganger på rad, og aldri igjen. Nå skal jeg forholde meg til min ekte mørke hårfarge og håret mitt har heldigvis fått en pause, så neste gang jeg skal farge det så er det forhåpentligvis ikke like ille. MEN prøv å unngå for mye farging 🙂

Dette var alle tipsene jeg hadde, om dere vil ha flere tips om noe annet så er det bare å si fra. Jeg elsker og komme med tips♥ 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg