utenfor i vennegjengen

Har du noen gang opplevd når det kommer til og føle seg utenfor i vennegjengen? Det trenger ikke å være store greier, bare det og ikke bli inkludert i visse ting er ikke alltid like gøy, det tror jeg vil alle kan være vitne på. Jeg pleier ikke direkte og føle meg noe særlig utenfor blant gjengen .. men det hender selvfølgelig ofte at det skjer, men så kan det jo også være jeg selv som er alt for paranoid og tenker for mye på ting og tang.. Ett eksempel her da : Hvis dere er 4 stk, og du føler di 3 er litt mer ” Close” med hverandre enn det du er med de til sammen,  og de prater om å finne på noe neste dag eller fremover i tid, og ingen spør deg om du vil være med, er det da riktig og føle seg utenfor? Elleeer …? Jeg aner ikke, jeg. Kanskje det er en selvfølge at du også er velkommen til det, liksom. Man gidder jo ikke å ” jakte” på en plass i vennegjengen heller akkurat,  Det er jo heller ikke noe særlig gøy og føle at du ikke er noe gøy å henge sammen med, at man føler at man like gjerne bare kan dra hjem .. kanskje de vil bare være alene, uten deg. Eller er det bare du selv som er aaaalt for paranoid og angst? Hmm. Isåfall så er ikke det sundt. 

Når man kommer til ett punkt her i livet hvor man er skikkelig langt nede på livet, og alt bare er dritt, og hvor man virkelig kan føle seg utenfor blant folk så har man bare lyst og hylgrine og knekke sammen ..  til og med jeg merker det at når jeg har en dårlig dag og er med mine venner, og de snakker om diverse ting, ler og har det gøy .. så sitter jeg der og smiler, men som innerst inne har det skikkelig dårlig med meg selv og føler meg som søppel, og som egentlig bare vil dra hjem fordi man føler seg som dritt og at man ikke føler seg verdt så jævlig mye. Men altså, når man er i en vennegjeng, så kan man heller ikke forvente å bli med på alt. Jeg har selvfølgelig lyst til og være med på alt som vennene mine skal, men det går bare ikke, og sånn er det 🙂 

Venner er så sinnsykt viktig og ha her i livet, man trenger ikke å ha 436435 venner, men bare 1 holder .. Det er bedre og ha 1 ekte venn, enn flere falske 😉 Det er så utrolig viktig i og støtte hverandre, ta vare på hverandre om noen har det vanskelig, passe på så ingen er alene, og rett og slett inkludere alle sammen! Selv om man ikke blir invitert til ting, så trenger det vel ikke og bety at de ikke liker deg, eller er noe særlig ” fan” av deg? Off, jeg føler det er så mye press for tiden .. både når det kommer til vennskap, kropp osv .. Man kan jo fakerten ikke lenger velge hvem man skal være venn med og ikke? Man MÅ liksom være populær nok, skjønner dere??? Hvis ikke så er man ikke ” god” nok eller ” populær” nok ..  Det ER så ufattelig idiotisk og gale. Glem hva alle andre sier og vær venn med akkurat den du vil, ingen må være stygge med hverandre, det gjør så vondt det. 

Men dere, husk på og snakk med hverandre om du føler deg utenfor, eller om du ikke føler deg lenger velkommen, eller om du ikke føler deg verdt noe .. fordi du føler de andre blir bedre likt enn deg, eller hva det nå enn måtte være. IKKE steng av følelsene dine, fortell det slik som du føler det eller har det. Og kanskje dere klarer og ordne opp i det? Om det er helt håpløst, gå heller en annen vei, og finn noen som fortjener ditt vennskap.

♥♥♥♥

 

    

♥♥♥♥

 

 

2 kommentarer
    1. Ahh, så bra skrevet!! Føler ofte at jeg må være bra nok i vennegjengen og må vise hvorfor jeg er i den populære gjengen. Så sant og bra skrevet! Jeg skriver ett innlegg nå om utestenging og mobbing. Legges ut om ca 15 min, sjekk det ut;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg