når man kommer til ett hardt og vanskelig punkt i livet sitt

… er det ikke alltid så lett lenger,  man føler nemlig man har nådd bunnen. Jeg er overhode ikke den personen som liker å klage å sutre, og heller ikke for oppmerksomhet, tro meg, jeg har det kjempe bra nå .. ikke missforstå meg .. men av og til så må man bare få ut litt frustrasjon og aggresjon, det er alltid lov. Jeg har en blogg som ikke bare går ut på sminke å klær osv, husk på det.  .. Men også mine meninger å følelser. Jeg har rett og slett valgt å dele livet mitt med dere, lesere. Og da må jeg også tåle å få hate og kritikk .. men ikke når det går så langt at det blir stygt drøyt, da er det på tide å få opp augene sine, etter min mening 😉 Det er  opp til dere om dere velger å lese bloggen min og ikke, til dere som gjør det, jeg setter pris på dere. Men vær så snill å spar dere for disse stygge kommentarene, JA, jeg skjønner at mange av dere ikke alltid er enig med meg, og det er forståelig, men ikke sleng dritt fordi om. Hold det heller for dere selv så slipper vi noe tull <3

 Selvtillit og selvbilde spesielt er det jaggu mange som har, det er så mange som har så høy selvtillit og selvbilde at det er skremmende. Men gud som jeg misunner de da, hadde bare jeg hatt alt av selvtillit, selvbilde og selvsikkerhet så hadde ingenting vært gale. Det hadde jo definitivt vært som en dans på roser hehe.

Altså, til de som kjenner meg, og til de som følger meg via instagram, blogg, facebook og lignende .. JA, jeg legger ut bilder av meg selv så og si hver dag. Men vil det da si at jeg har en skikkelig god selvtillit? Og at jeg har ett så godt selvbilde at jeg elsker alt ved meg selv?  Nei, det er ikke sånn det fungerer, skjønner dere. Det og ha en selvtillit, og være selvsikker og ha ett selvbilde er tre vidt forskjellige ting .. 

–  Å ha en selvtillit er troen på at man klarer noe, man bør ha en viss tillit til seg selv, men likevel kjenne sin begrensing.

– Ett selvbilde ligger jo i ordet, det er nemlig det bildet man har av seg selv. Og det kan både være positivt og negativt, eller litt opp og ned .. som det er for oss fleste. Det er hvordan du oppfatter deg selv som person. 

– En selvsikkerhet kan være litt negativt, men også positivt, at man for eksempel har en overdreven selvtillit, og tror man er bedre enn folk flest. Men så finnes det også de menneskene som ikke har noe selvsikkerhet i det hele tatt. 

 Jeg legger ut bilder av meg selv hver dag, men jeg har likevel så ufattelig dårlig selvtillit og selvbilde at det er sykt, likevel legger jeg ut bilder av meg selv stadig. Jeg får ofte høre at jeg er så fin, men hva vet vel jeg om de folk sier og kommenterer er sant? kanskje di bare sier det? ikke vet jeg. Det er trossalt en grunn til at jeg bruker ett ” tonn” med sminke,  skulle bare så gjerne ønske at jeg var bedre en det, og få litt troen på meg selv, og slutte og se så forbanna ned på meg selv hver bidige dag, det er slitsomt. Og det hjelper ikke akkuratt at folk kommer og forteller meg at jeg må gå hjem og vaske trynet mitt i sminke .. Jeg vet jeg bruker mye, men så la meg få lov til det da? Hvorfor bry seg om hvordan jeg ser ut, og hva jeg velger og gjøre er da opp til meg, og ingen andre. Jeg liker det, og det er kun jeg som skal like det, ikke alle andre. Om noen ikke liker hvordan jeg sminker meg eller hvordan jeg ser ut .. så gi faen i å fortell meg det, JEG VET DET, og trenger absolutt ikke alle til og fortelle meg det. Det er så sykt trist at verdenen skal være så dømmende, man kommer ingen vei her i livet med det. Det viktigste er at man liker seg selv akkuratt sånn som man ser ut, for alle er jo faktisk nydelige akkuratt sånn som di ser ut, har dere tenkt på det? Jeg prøver å fortelle meg det selv hver dag. Start med idag og still deg forran speilet om morgenen eller før du legger deg .. og si disse setningene til deg selv ” jeg er god nok som jeg er ” ” jeg er nydelig som jeg er, ingen kan forrandre på det ” ” jeg liker meg selv “ jeg er like bra som alle andre”  .. kanskje du vil få det bedre med deg selv da, kanskje? Jeg tror det vil hjelpe mye, jeg.  Alle personer kan desverre ikke være like, hadde alle vært like så hadde verdenen vært kjedelig.

 

Jeg må starte med og begynne og fortelle meg selv at jeg er fin nok som jeg er. Og begynne og stå for bilder og ting jeg legger ut på nett, jeg skal slutte og ta til meg kommentarer og stygge ting som folk sier og mener om meg, jeg blir bare helt ødelagt om jeg skal begynne og gjøre ting som andre ber meg om, eller som andre synst og mener om meg. Det har også hendt at jeg har lagt ut “drøye” bilder på nett, og at jeg kanskje har fått meldinger og kommentarer om det .. men det er mitt valg, og jeg fremstår likevel ikke som en forbanna hore fordi om jeg gjør det. Enkelt og greit ! Om folk velger og legge ut bilder som di kanskje er fornøyd med, så la di få lov til det, det vil likevel ikke si at man har ett så forferdelig høyt selvbilde. Men av og til så hender det at folk legger ut bilder som kanskje er litt drøyere enn andre bilder, men det vil ikke si at man er høy på seg selv, dette kan være en person som sliter skikkelig med alle disse tre tingene. 

Er det noe som virkelig er på bunnen, så er det selvsikkerheten min .. det er noe jeg sliter som faen med. Jeg sliter med alt, som å tørre ting, gjøre ting, stå opp for ting jeg gjør og sier, nettopp fordi jeg ikke er sikker på meg selv i det hele tatt. Jeg tror det er mange av dere som har det sånn, men også mange av dere som ikke har det sånn i det hele tatt, og jeg undrer dere det. Helt ærlig, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg sliter så sinnsykt mye med hva andre mener og synst, det viktigste er jo hva JEG mener og synst om ting jeg gjør eller sier  … Jeg merker jeg har vokst litt når det kommer til akkuratt dette med å tørre ting å gjøre ting, men det er langt ifra perfekt, jeg jobber fortsatt med det, og har ikke tenkt å gi opp. Jeg er ikke den personen som gir opp med det første, det er jeg veldig glad for til tider. 

 Så heretter så skal jeg virkelig begynne og stå opp for ting jeg gjør og sier, og slutte og være en forbanna pyse som ikke tørr en dritt. Jeg skal slutte og være den personen som unnskylder seg i alt, når man egentlig mener og står fullt for det man sier, men at man beklager fordi man ikke vil at en person skal bli lei seg eller fordi du ikke gidder noe drama ..  Ser dere logikken i det? aaarrh .. 

Jeg er bare 18 år gammel, og lever i ett stadium nå hvor ting kan være så ufattelig vanskelig, man er fortsatt veldig ung, og jeg har hele livet mitt forran meg, og likevel sitter jeg her  og klager på at selvtilliten, selvsikkerheten og selvbildet mitt er på bunnen av alt .. Jeg håper at om noen år, når jeg er begynt og bli mer ” voksen” at jeg kan se tilbake på dette innlegget og tenke ” whaaaat , Camilla .. hvorfor hadde du ikke selvbilde, du ser jo RÅÅÅ bra ut! 😀 😀 😀 ” håhå, neida .. så godt selvbilde kommer jeg nok ikke til og få, men jeg håper at jeg hvertfall kan se tilbake på dette innlegget hvor jeg ikke hadde noen form for dette, men at jeg om noen år plutselig har det. 

Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men det jeg mener er bare at folk må slutte å se så forbanna ned på seg selv og heller prøve å tenke positivt  at man faktisk er helt fantastiske som man er født, det er nok veldig vanskelig for mange, og det kan jeg forstå .. men det viktigste er hvertfall å gi det en sjanse, vel? Om folk slenger dritt om deg, bare gi f*en  i det og heller tenk på hvor latterlig disse personene er som ikke har bedre å ta seg til enn å slenge drit om vennene sine eller andre KUN fordi de ikke har det du har og selvfølgelig fordi de sliter så drøyt mye med seg selv at det er skummelt. Det er kun rein sjalusi, sånn tenker hvertfall jeg .. og når det kommer til sjalusi så er det bare å ikke bry seg, for sånne folk er ikke verdt en kommentar engang. Jeg kan ærlig innrømme at jeg har pratet mye sjit, men jeg ser ærlig talt ikke noe poeng med det? Man kommer jo faktisk talt ingen vei her i livet ved å gjøre det? Det er ikke kult liksom? jeg vil ikke fremstå som den personen som alle skal hate å snakke om .. jeg vil heller være den personen som kan være der for andre å være en støttespiller for andre, jeg vil at andre skal se opp til meg, og det går ikke om man skal holde på med dette .. jeg har forrandret meg, på en positiv måte, takk gud det er jeg glad for! Jeg er ikke den jeg engang var, nå er jeg den personen som folk kan komme til å snakke til meg , om de trenger det, uansett hvem det måtte være. Jeg er alltid en god lytter 🙂 Folk vil alltid snakke om deg eller ha ulike meninger om deg,det  kan være dine egne venner eller familie eller lignende .. men jeg kan ikke gå rundt å tenke på hva alle andre skal meine om meg, jeg må tenke på meg selv og hva som er best for meg. 

  Nå skal jeg ta opp en ting som jeg synst er skikkelig respektløst og ekkelt .. det er nemlig det at normalt sett så drar folk ut på byen for å kose seg å lage den til en av de verdens beste kveldene i livet sitt .. men så har vi også de  som drar ut på byen for å slenge så mye piss som de aldri har gjort før, altså, hva er egentlig meningen med det? Hva er greia med å gå fra ene personen til andre personen? Hvorfor ikke bare tenke på seg selv og ha det gøy ute, kos dere liksom? Det kan vel ikke være så veldig vanskelig 😀 eller hva? 

Så folkens, alt i alt ..  vi ER gode nok, uansett hvordan vi ser ut. Ikke forrandre på dere selv fordi andre ikke liker hvordan du ser ut ! Det er bare rein sjalusi, de finner ikke feil med seg selv at det blir så gale at man starter med og rakke ned på andre, det er trist, men sånn er verdenen, get used to it. Vi lever trossalt i en syk, syk verden hvor alt er dømmende og farlig.

#LOVE  

 

8 kommentarer
    1. Kjære, kjære Camilla. Aller først: Du ER ei pen jente, men det er ikke så viktig. Jeg vet at det føles veldig viktig og at kommentarfelt, sosiale medier, kjendiser, magasiner, reklamer og tv-programmer prøver å fortelle deg at det er viktig, men det er ikke det. De tar feil.
      Det aller viktigste er det andre du snakker om her. Det at du vil være der for andre og at du vil være en som andre ser opp til. Det er det jeg syns du skal fokusere på og konsentrere deg om.
      Stå gjerne foran speilet hver eneste morgen og kveld og bygg deg selv opp med positive kommentarer, men ikke si at du er pen. Ikke fordi du ikke er det, men fordi det ikke er så viktig. Du sier det jo selv: Du ER god nok som du er. Du liker deg selv (og hadde jeg kjent deg så er jeg sikker på at jeg også hadde likt deg). Du ER akkurat like bra som alle andre.
      Hvordan du er mot deg selv og mot andre definerer hvem du er, ikke om du er lang, kort, smal, bred eller noe midt i mellom.
      Vær der for vennene dine og andre mennesker rundt deg. Strekk ut en hånd til de du tror trenger en hånd. Tør å ta de valgene som er best for deg. Tør å gjøre det du har lyst til. Smil og si hei til folk du møter enten du kjenner dem eller ikke, så smitter du kanskje en bitteliten del av verden med smilet ditt. Fokuser på det positive hos deg selv og hos andre. (Og du: Det jeg sa for et år siden med å skrive ned tre ting som var positivt med dagen eller ting du er glad for. Prøvde du det?)
      Du er fabelaktig (og det er jammen jeg også).
      God helg <3

    2. Dette er det jeg mener: wow så ufattelig fint skrevet! Jeg blir helt målløs 😀 men hvem er dette som kommenterer? Isåfall tusen hjertelig takk for kommentaren. Du er nydelig <3 setter pris på sånne kommentarer. Jeg har skrevet ned mye ting jeg blir glad for og positive ting 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg