Nettmobbing

Er det noe som skjer ofte her i verden så er det nettmobbing, det tror jeg vi alle sammen kan være vitner på? Hvertfall vi bloggere 🙂 Men som blogger så må man faktisk bare venne seg til og få stygge kommentarer på nett, uansett hva man poster så vil det alltid komme EN eller annen stygg kommentar .. Hvor navnet bak kaller seg ” ANONYM”  eller bare ett random navn, og grunnen for dette er fordi vedkommende ikke tørr og skrive sitt eget navn. Men man finner alltid ut av IP adressen bak dette ! 

Hvertfall, det jeg vil formidle bak dette med nettmobbing er at mobbing på nett handler om å stenge noen ute fra en sosial sammenheng. På nett og mobil så kan ofte mobbingen finne sted til alle døgnets tider. Nettmobbing kan utløses på mange forskjellige måter, mobbing består av at en eller flere personer sier eller gjør vonde og ubehagelige ting .. ofte mot di som har det vanskelig med og forsvare seg selv. Enten om det er bare en stygg kommentar på en blogg, uønsket deling av bilder på nett, sårende eller stygge meldinger og bilder direkte til en person, eller faktisk spre det slik at mange kan se det. 

Dette er faktisk IKKE greit, og du skal heller IKKE godta det !! 

Jeg vil tipse dere til at hvis dere ser noen som blir nettmobbet eller mobbet så SI FRA, tenk på hvor glad du vil føle deg etterpå? og ikke minst at du er en fantastisk person som hjelper noen som virkelig trenger det !! Tenk på hvor glad personen du hjelper vil føle seg, ahh .. jeg får frysninger. Jeg har selv hjelpt noen som har trengt det, og herlighet så godt det føles .. jeg er helt målløs, jeg følte meg som en fantastisk person etterpå. Så hvis jeg ser noen som blir så mye som mobbet så klikker det virkelig for meg .. Er det noe jeg virkelig, virkelig hater så er det MOBBING !! Faen for en jævlig ting og gå igjennom da? shiit. Nei, så jeg ANBEFALER virkelig dere til og hjelpe de som blir mobbet, om dere ser noen som blir det! Vær så snill ♥♥

Forresten, har dere hørt om noe som heter ” BRUK HUE ” ? Det fikk jeg høre om når jeg gikk på ungdomsskolen, og det var faktisk veldig interresant. Bruk Hue er Norges største skoleturné mot nettmobbing .. Målet deres er å forebygge nettmobbing ved å engasjere seg og bevisst gjøre barn, unge og vokse om nettvett. 

Her kan dere se noen videoer av noen som har opplevd det og bli mobbet ! 

 

 

 

 

Så alt i alt, VÆR SÅ SNILL og gjør noe med det ! Mobbing er så forbanna jævlig, det ødelegger så ufattelig mange liv at det er syyyykt. 

Har du opplevd det og bli mobbet? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg